Velkommen til min blog

Så vidt som jeg har forstået det - så var Rudolf Steiner selv overbevist om at der ikke findes noget som er færdigt - alt udvikles, tilpasses og ændrer sig - det bør Steinerskoler også!

torsdag den 13. januar 2011

Youth Section Denmark

Vejen fra ide til virkelighed kan være lang - og det var den også i YSDK's (Youth Section Denmark) tilfælde. YSDK var en ide jeg fik for godt 6 år siden, hvor jeg lige havde oplevet mit første OverSkoleStævne. Tanken om at samle Steiner elever, ung som gammel, synes jeg var helt fantastisk. Så efter OSS i Århus meldte jeg mig som frivillig til arrangørgruppen. Her var jeg med til at arrangere OSS 5 gange. I den tid bryggede jeg i lang tid på idéen om en elevorganisation for Steiner elever. En organisation der kunne samle elever til flere forskellige arrangementer, et sted hvor man kunne søge informationer om alt hvad der rører sig i Steinerungdommen i Danmark. Det blev for 2 år siden så starten på YSDK. Jeg startede organisationen sammen med min gode ven Jonathan, som også har gået 12 år på Steinerskolen i Odense.

Det hele startede småt med en lille hjemmeside, hvor man kunne læse lidt om skolerne i Danmark, om Rudolf Steiner, og ikke mindst om vores visioner for fremtiden! Vores vision var kort og godt at lave et sted på internettet hvor man kan finde alt hvad der har med Steinerskolen i Danmark at gøre. Ligemeget om det er 3. klasse i Hjørring der opfører skuespil, eller om det er julebasaren i Vordingborg, så skulle det være at finde på youthsection.dk.

Idag finder man rigtig mange forskellige ting på hjemmesiden, her kan du læse om alle skolerne, se billeder derfra og sågar læse om tidligere elevers videre færd fra Steinerskolen. Du kan læse små historier fra dagligdagen på en Steinerskole/børnehave, læse om læreruddannelser, se billeder i vores billedarkiv - eller gå på opdagelse i vores mange forskellige projekter rundt omkring, i vores forsøg på at gøre Steinerskolerne mere anerkendt.

Du finder også OverSkoleStævnets hjemmeside på youthsection.dk - her kan du følge med i hvor og hvornår stævnet afholdes, hvad der kommer til at ske, og se hvem du skal kontakte på din skole for mere information :-).

OverSkoleStævnet er for elever i klasserne 9.-12. Og for dem som er blevet for gamle til det, og ikke længere er i skoleregi, startede vi i 2009 "OSS miniFestival". En lille festival for "Old Steiner Students". Her kan man som tidligere Steinerelev komme og se gamle venner fra nær og fjern, sove i telt og feste til den lyse morgen. Til sommer afholder vi for 3. gang OSS miniFestival i hjertet af Danmark, Fyn :-)

Ved siden af alle disse projekter startede vi i sommeren 2010 WeloveWaldorf.com - en webshop for Steinerfolket. Her kan du købe t-shirts, sweatshirts og toppe med sjove og sigende Steiner statements. Vi sælger også USB nøgler i træ, og i løbet af vinteren vil der komme utroligt mange nye produkter - vi glæder os til at vise jer dem :-)

Følg med i hvad vi laver herpå bloggen, på Facebook, youthsection.dk samt welovewaldorf.com :-)

Tak fordi i læser med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar